مکمل افزایش وزن (گینر)
مکمل افزایش وزن (گینر)
گینر – کربوهیدرات ها اصلی ترین منبع تولید انرژی بدن بوده وطبق اعلامیه سازمان سلامت جهانی بین ۵۵تا۷۵% از انرژی مورد نیاز یک فرد بزرگسال باید از جذب کربوهیدرات تامین شود.

مکمل افزایش وزن (گینر)

گینر – کربوهیدرات ها اصلی ترین منبع تولید انرژی بدن بوده وطبق اعلامیه سازمان سلامت جهانی بین ۵۵تا۷۵% از انرژی مورد نیاز یک فرد بزرگسال باید از جذب کربوهیدرات تامین شود.
در رشته هایی مثل بدنسازی که بدن به انرژی بالایی برای جابجایی وزنه ها دارد انرژی بدن از کربوهیدراتها گرفته میشود.
این مکملها را میتوان در دسته مکملهای عضله ساز برای بدن دسته بندی کرد.

کربوهیدرات عنصری مهم در عضله سازی و بازسازی عضلات می باشد.

اگر میزان کربوهیدرات مذکور در بدن تامین نشود، مشکلاتی مثل:

  • دردهای عضلانی
  • خستگی
  • عملکرد ضعیف مغزی
  • پایین آمدن سطح ایمنی و مقاومت بدن درمقابل بیماری ها حاصل می شود.

برای یک ورزشکار در حال افزایش وزن گینری که دارای پروتئین با کیفیت بالا ، کربوهیدرات و چربی قابل قبولی باشد،انتخاب مناسبی است.
امروزه پرفروش ترین افزایش دهنده های وزن آن هایی هستند که هنگام ترکیب شدن با نیم لیتر آب به شما ۶۰۰ تا ۹۰۰ کالری در هر مصرف میدهند. و بتواند مقدار کالری مورد نیاز روزانه شما را بخوبی تامین کند.

اگر شما به پروتئین بیشتری نیاز دارید باید گینری را انتخاب کنید که مقدار پروتئین آن نسبت به دیگر افزایش دهنده ها بیشتر باشد. (۷۰%پروتیئنو۳۰%کربوهیدرات)

اگر پروتئین مورد نیازتان را بدون این محصول تامین کرده اید ولی برای تامین کالری مورد نیاز روزانه با مشکل مواجه هستید ،محصولی با پروتئین کمتر و کربوهیدرات بیشتر برای شما مناسب تر است. (۳۰%پروتیین و ۷۰%کربوهیدرات).


زمان مناسب برای استفاده از گینر

صبح پس از بیدار شدن:

بدن که در طول شب به میزان ۶-۹ ساعت استراحت کرده و فاقد مواد مغذی بوده

قبل تمرین:

علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز برای فعالیت های ورزشی  موجب جلوگیری از حس گرسنگی در حین فعالیت جسمانی می شود.

حین تمرین:

مصرف مواد قندی به هنگام فعالیت منجر به افزایش کمتری در گلوکز خون و انسولین شده و واکنشی را که سبب سقوط ناگهانی گلوکز خون شود، کاهش می دهد.

بعد تمرین:

موجب ذخیره مجدد گلیکوژن عضلانی شده و در نتیجه از ایجاد حس خستگی ناشی از فعالیتهای شدید و سنگین ورزشی  به طور قابل توجهی خواهد کاست و بسیار مهم می باشد.
تا ۱.۵ ساعت بعد تمرین حتما کربو هیدرات مصرف کنید.

  • نویسنده : علی کیان پور
  • منبع خبر : تیم طراحی بادی کلاب