راهنمایی عمومی برای افزایش وزن با خیال راحت
راهنمایی عمومی برای افزایش وزن با خیال راحت
در حالی که چاقی یک خطر قابل توجه در معرض خطر عمومی است، کمبود وزن نیز می تواند باعث مشکلات سلامتی شود

راهنمایی عمومی برای به دست آوردن وزن با خیال راحت

در حالی که چاقی یک خطر قابل توجه در معرض خطر عمومی است، کمبود وزن نیز می تواند باعث مشکلات سلامتی شود. با این وجود، هنوز در مورد روش های صحیح برای افزایش وزن با خیال راحت، بسیاری از سوء تفاهم ها وجود دارد.

راهنمایی های زیر می تواند به شما کمک کند که سریع و با خیال راحت افزایش وزن کنید:

خوردن سه تا پنج وعده غذا در روز

خوردن حداقل سه وعده غذا در روز می تواند باعث افزایش کالری مصرف شود. Snacking بین وعده های غذایی نیز می تواند به افزایش تعداد کالری در رژیم غذایی کمک کند.

آموزش وزن

تمرینات وزن حداقل سه بار در هفته برای افزایش وزن سالم ضروری است. این امر به دست آوردن و حفظ توده عضلانی بدون چربی کمک می کند.
جنبش های متحرک یکی از راه هایی هستند که یک فرد می تواند به طور موثر عضله را بسازد. این شامل آسانسورهای وزن است که شامل گروه های عضلانی چندگانه مانند لگد زدن، اسکات، و پرس نازل است.
افرادی که به طور منظم کار می کنند باید توجه به مصرف کالری خود را برای اطمینان از اینکه بدن خود را با سوخت مناسب تامین می کنند، توجه کنند.

پروتئین کافی بخورید

رژیم غذایی با مقدار مناسب پروتئین از رشد عضلانی حمایت می کند. در ترکیب با تمرین منظم وزن، مصرف ۰٫۸-۲٫۰ گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن یک توده عضلانی را افزایش می دهد. این برای افزایش وزن سالم ضروری است.
غذاهایی با پروتئین بالا حاوی تخم مرغ، گوشت، ماهی، آجیل و حبوبات است.

خوردن وعده های غذایی با کربوهیدرات فیبری و چربی های سالم

از جمله غذاهای غنی از کربوهیدراتهای فیبری و چربی های سالم در هر وعده غذایی، باعث افزایش تعداد کالری و مواد مغذی در رژیم غذایی خواهد شد.
این غذاها یک منبع انرژی ضروری برای حفظ رژیم غذایی منظم و حمایت از رشد عضلات هستند. مردم باید به جای منابع تصفیه شده و فرآوری شده از منابع کربوهیدرات، مانند برنج قهوه ای و لوبیا استفاده کنند.
جدایی بین چربی های سالم و ناسالم حیاتی است. چربی های سالم به طور کلی چربی های غیر اشباع یا چرب غیر اشباع هستند که در غذاها مانند آجیل، آووکادو، روغن های گیاهی و ماهی رخ می دهد.
چربی های غیر بهداشتی شامل چربی های اشباع شده و چربی های ترانس است. یک رژیم سالم باید چربی اشباع شده را محدود و از اضافه شدن چربی های اضافه شده جلوگیری کند.

خواندن این مطلب را از دست ندهید!
آیا مناسبت‌ها بر افزايش وزن تاثیر دارد؟

این نوع چربی ها در غذاهای سرخ شده و پخته شده و همچنین گوشت های چرب مانند گوشت گاو، گوشت خوک و گوشت گوسفند یافت می شود.

 

 

  • نویسنده : علی کیان پور
  • منبع خبر : تیم طراحی بادی کلاب