روش های طبیعی برای کاهش وزن و مبارزه با چاقی
روش های طبیعی برای کاهش وزن و مبارزه با چاقی
آیا می دانید از هر 3 نفر 1 نفر در آمریکا با مشکل چاقی دست و پنجه نرم می کند؟ چاقی یک اختلال بزرگ برای سلامتیست که به خاطر تجمع بیش از حد چربی در بدن به وجود می آید. این امر سبب اضافه وزن و مشکلات مربوط به سلامت می شود.

روش های طبیعی برای کاهش وزن و مبارزه با چاقی

روش های طبیعی برای کاهش وزن و مبارزه با چاقی _آیا می دانید از هر ۳ نفر ۱ نفر در آمریکا با مشکل چاقی دست و پنجه نرم می کند؟ چاقی یک اختلال بزرگ برای سلامتیست که به خاطر تجمع بیش از حد چربی در بدن به وجود می آید. این امر سبب اضافه وزن و مشکلات مربوط به سلامت می شود.

چاقی با اندازه گیری شاخص توده بدن فرد تعیین می شود و چربی های بدن هر فرد بر اساس قد و وزن او اندازه گیری می شود بنابراین عدد مشخصی ندارد که بتوان بر اساس آن وزن همه افراد را در نظر گرفت.

۱۰ راه طبیعی برای کاهش وزن و مبارزه با چاقی

لیمو

آب لیمو یکی از بهترین درمان های خانگی برای مبارزه با چاقی محسوب می شود. غنی از فیبر و ویتامین هایی مانند B و C است و شامل مواد معدنی همچون کلسیم، منیزیم، آهن، روی و فسفر می شود.

به هضم آسان و سم زدایی از بدن کمک می کند. هضم سالم یک ضرورت برای بدن محسوب می شود که در کاهش وزن هم موثر واقع می شود زیرا مواد مغذی مورد نیاز برای سوزاندن چربی را دریافت می کند. اسید سیتریک موجود در لیمو هم برای سوختن چربی موثر است. علاوه بر این، حذف سموم بدن هم به کنترل سوخت و ساز بدن کمک می کند.

سه قاشق چای خوری آب لیمو را با یک قاشق چای خوری عسل و ¼ قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه (ترجیحا تازه باشد.) را در یک لیوان آب مخلوط کنید.

این مخلوط را صبح ناشتا با معده خالی بنوشید.

این کار را هر روز به مدت سه ماه انجام دهید.

اگر این مخلوط را دوست ندارید هم می توانید به جای آن یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک فنجان آب گرم مخلوط کرده و بنوشید.

نکته : حتما هسته لیمو را قبل از مصرف جدا کنید. هسته همه میوه ها سمی هستند و حتی کوچکترین آنها هم ممکن است خطرناک باشند و بهتر است خورده نشوند.

سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از داروهای خانگی محبوب برای کاهش وزن به شمار می رود. سرکه سیب برای کاهش کلسترول موثر واقع می شود و برای افرادی که دارای کلسترول بالا هستند توصیه می شود که آن را در رژیم غذایی شان بگنجانند. استفاده از سرکه در دراز مدت باعث کاهش وزن و مقابله با بیماری دیابت می شود. همچنین به جلوگیری از انباشت چربی در بدن کمک می کند.

 دو قاشق چای خوری سرکه سیب خالص را در یک لیوان آب مخلوط کنید و روزانه بنوشید. ترجیحا هر روز صبح و پیش از خوردن غذا این کار را انجام دهید. همچنین می توانید یک لیوان آب را با یک قاشق چای خوری سرکه سیب اصل و آب لیمو مخلوط کرده و بنوشید.

شما می توانید تا ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را در طول روز بنوشید اما سعی کنید مصرف تان از این مقدار بیشتر نشود زیرا ممکن است پتاسیم خون تان را در طول زمان کاهش دهد و بدین شکل تراکم معدنی استخوان نیز کاهش یابد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا هم در درمان چاقی مفید است زیرا باعث تحریک متابولیسم، افزایش مصرف انرژی و جذب چربی های استفاده نشده در بدن می شود. آلوئه ورا حاوی بیش از ۷۵ نوع مختلف مواد زیستی فعال است. این گیاه در طب سنتی برای بهبود زخم، به عنوان ماده ای ضد التهاب، ضد عفونی کننده و همچنین ملین استفاده می شود. مطالعه ای در سال ۲۰۰۸ نشان داد که آلوئه ورا در کاهش تجمع چربی بدن و ابتلا به چاقی و دیابت موثر است.

مطالعه ای دیگر در سال ۲۰۱۲ انجام شد که اثبات می کرد درمان با ژل خشک شده آلوئه ورا باعث کاهش انباشت چربی ناشی از رژیم های غذایی حیوانی می شود. آلوئه ورا شامل کلاژن طبیعی است و همچنین می تواند سموم را از دستگاه گوارش حذف کند.

دو برگ تازه آلوئه ورا را بردارید. پوست آنها را بشویید و پالپش را جدا کنید.

آن را با یک فنجان آب و مرکباتی همچون گریپ فروت در مخلوط کن بریزید و ۲ تا ۳ دقیقه مخلوط کنید.

این نوشیدنی را هر روز به مدت یک ماه بنوشید.

چای سبز

چای سبز دارویی محبوب و طبیعی برای کاهش وزن محسوب می شود. چای سبز غنی از پلی فنول های است که برای سلامت مفید هستند. ترکیباتی که در چای سبز یافت می شود، با محدود کردن جذب چربی و افزایش توانایی بدن برای استفاده از چربی باعث کاهش وزن می شود. چای سبز با مواد مغذی همچون ویتامین C، کاروتنوئیدها، روی، سلنیوم، کروم و سایر مواد معدنی تغذیه شده است.

نوشیدن ۳ تا ۴ فنجان چای سبز در طول روز با چاقی مبارزه می کند. به خصوص اگر زنجبیل و فلفل قرمز هم به چای تان اضافه کنید.

فلفل قرمز

فلفل قرمز به کنترل چاقی و کاهش وزن کمک می کند. کپسایسین موجود در فلفل موجب سوختن چربی شده و انرژی را افزایش می دهد. علاوه بر آن، فلفل قرمز دارای ویتامین C، بتاکاروتن و لوتین است که آنتی اکسیدان های شناخته شده ای هستند. فلفل قرمز می تواند هضم را نیز تحریک کند.

از فلفل قرمز چای تهیه کنید. بدین صورت که یک دهم قاشق چای خوری فلفل قرمز را با آب گرم به صورت دمنوش تهیه کنید. آب نصف یک لیمو را در آن بریزید و بنوشید. می توانید ادویه جات دیگری مانند زنجبیل، فلفل سیاه و دانه خردل را نیز اضافه کنید.

برگ کاری

خوردن ۱۰ برگ کاری تازه هر روز صبح می تواند یک درمان عالی برای چاقی باشد. برگ های کاری به طور گسترده در سراسر دنیا در پخت و پز استفاده می شوند و دارای پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، مواد معدنی، کاروتن، اسید نیکوتینیک، ویتامین A و C، کلسیم و اکسالیک اسید هستند. این برگ ها به طور سنتی با دیابت مبارزه می کنند و برای معده نیز مفید هستند.

 عصاره برگ کاری به طور قابل توجهی باعث کاهش وزن و حذف چربی ها می شود. به خاطر اثرات ضد چاقی و چربی، موجب کاهش وزن می شوند، سطح کلسترول و تری گلیسیرید را نیز کاهش می دهند. مصرف این برگ های را به مدت حداقل ۳ تا ۴ ماه ادامه دهید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یک داروی طبیعی و عالی برای مبارزه با چاقی است. گوجه فرنگی غنی از ویتامین A و C، پتاسیم، فسفر، منیزیم و آهن است که برای فعالیت های عادی اعصاب و عضلات ضروری محسوب می شود. لیکوپن که رنگدانه قرمز گوجه فرنگی است، برای بدن بسیار مفید است. گوجه فرنگی یک آنتی اکسیدان قوی است که سلول های بدن را از آسیب رادیکال های آزاد حفظ می کند. خواص ضد التهابی دارد و همچنین با سرطان نیز مبارزه می کند. برخی از مواد مغذی اش نیز بعد از پخت و پز افزایش می یابد.

هر روز صبح گوجه فرنگی بخورید و حتما از خوردن پوست و دانه هایش هم غافل نشوید زیرا فیبر بالایی دارند. گوجه فرنگی حاوی ترکیباتیست که بر هورمون های اشتهای شما تاثیر می گذارند. همچنین غنی از ویتامین A، C و K است و منیزیم، منگنز، کولین، فولات و دیگر مواد مغذی را داراست که همگی بر سلامت شما تاثیر می گذارند.

کلم

کلم یک راه حل برای چاقی و کاهش وزن است و به بهبود عدم تعادل متابولیسم کمک می کند. کلم انواع متفاوتی دارد و کلم برگ، گل کلم، کلم قرمز، کلم بروکلی و غیر را شامل می شود. این گیاهان بدن را از بیماری های مزمن محافظت می کند و همچنین احتمال ابتلا به برخی از سرطان ها نیز کاهش می دهد.

ترکیبات کلم راهی ایمن و مطمئن برای مبارزه با چاقی دارد و آزمایشی با کلم قرمز بر موش ها توانست چربی های بدن را تحت کنترل در آورد.

رازیانه

به نظر می رسد دانه های رازیانه به خاطر خواص دیورتیک در کاهش وزن موثر عمل می کنند. دانه رازیانه عطر فوق العاده ای دارد و برای طعم دادن به غذا بسیار عالیست. خواص بیولوژیکی رازیانه، ضد درد و ضد التهاب است، آنتی اکسیدان دارد و برای بیماری های معده مفید عمل می کند.

این دانه های روغنی را در رژیم غذایی تان جای دهید تا به کاهش وزن تان کمک کنند. این دانه به کاهش وزن سرعت می دهند و مدت طولانی تری وزن را حفظ می کنند. این دانه ها را پودر کرده و با آب گرم مخلوط کنید و بنوشید تا سوء هاضمه، گاز معده و یبوست را تسکین دهد. شما همچنین می توانید چای رازیانه را ۱۵ دقیقه قبل از وعده غذای تان بنوشید.

عسل و دارچین

چای عسل و دارچین را حتما در رژیم غذایی تان بگنجانید زیرا متابولیسم را افزایش می دهد، انرژی تان را بیشتر کرده و بدن را سم زدایی می کند. تمام اینها می توانند منجر به کاهش وزن شوند.

عسل ارگانیک محصولی بسیار مغذی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است. خواص ضد باکتری، آنتی اکسیدان و ضد التهابی دارد. همچنین برای درمان بیماری های تنفسی و بهبود زخم موثر عمل می کند. عسل با افزایش سوخت و ساز بدن منجر به مبترزه با چاقی می شود.

دارچین هم می تواند کاملا درمانی عمل کند و با بیماری هایی همچون نفخ، اسهال، استفراغ، برونشیت، گرفتگی نعده، دندان درد و غیره مبارزه نماید. در مطالعات اخیر، مصرف سنتی دارچین به کاهش وزن کمک می کند و می تواند یک مکمل غذایی برای مدیریت چاقی باشد. یک فنجان آب گرم را با یک قاشق چای خوری پودر دارچین مخلوط کنید. (می توانید از چوب دارچین هم استفاده نمایید.) اجازه دهید نیم ساعت دم بکشد. یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک به آن اضافه نمایید. صبح با معده خالی این معجون را نیم ساعت قبل از صبحانه بنوشید. مقداری دیگر هم در یخچال نگه دارید و هر شب قبل از رفتن به رختخواب فنجانی دیگر بنوشید.

نکات

همراه با این داروهای خانگی به میزان نصف وزن تان در طول روز آب بنوشید تا سموم از بدن تان خارج شوند. به عنوان مثال اگر ۱۰۰ پوند وزن دارید، باید روزانه ۵۰ اونس آب بنوشید.

مطالعات نشان داده اند که غذاهای گیاهی می توانند با چاقی مبارزه کنند. گیاهان و سبزیجات و میوه ها را جایگزین غذاها و خوراکی های فوری و آماده کنید. سعی کنید سعی کنید حتما انگور، هلو، انجیر، هویج و بلوبری در رژیم غذایی تان باشد.

یکی دیگر از نکات مهم در رابطه با کاهش وزن که نباید فراموش شود خوردن صبحانه است. تحقیقات نشان می دهند کسانی که صبحانه می خورند نسبت به کسانی که شام زیادی می خوارند راحت تر می توانند وزن کم کنند. صبحانه شما باید کربوهیدرات بالایی داشته باشد و همچنین دارای پروتئین و فیبر باشد.

برای وزن کم کردن ورزش منظم را فراموش نکنید و همچنین سعی کنید از ترکیبات و کالری چیزهایی که می خورید آگاهی پیدا کنید.