نکاتی برای رفع خستگی ناشی از پیاده روی
نکاتی برای رفع خستگی ناشی از پیاده روی
به افرادی که عازم پیاده‌روی هستند بهتر است در طول مسیر از پرخوری و درهم‌خوری غذاها پرهیز شود.

نکاتی برای رفع خستگی ناشی از پیاده روی

-به افرادی که عازم پیاده‌روی هستند بهتر است در طول مسیر از پرخوری و درهم‌خوری غذاها پرهیز شود.

– با پیاده‌روی طولانی‌مدت خستگی در ساق پا احساس خواهد شد و همچنین ممکن است کف پاها تاول بزند که برای پیشگیری از این موضوع توصیه می‌شود قبل از حرکت کف پاها آغشته به روغن زیتون شود و همچنین توصیه‌ می‌شود برای رفع خستگی پاها با گلاب یا آب ولرم ماساژ داده شود.

-یک متخصص طب ایرانی با بیان اینکه تنظیم خواب نقش بسیار مهمی در کاهش خستگی ناشی از پیاده‌روی دارد، توصیه کرد: بهتر است افراد زمان خواب خود را تنظیم کنند تا در طول روز احساس کسل بودن به آنها دست ندهد.

– از آنجایی که اکنون در فصل سرد هوا قرار داریم ممکن است پیاده‌روی باعث بروز سرماخوردگی در زائران شود لذا توصیه می‌شود این افراد عسل، آبلیمو و همچنین مقداری خاک‌شیر به همراه داشته باشند تا در صورت بروز سرماخوردگی از این شربت استفاده کنند. همچنین مصرف خاک‌شیر نیز باعث از بین رفتن یبوست و تنظیم دستگاه گوارش خواهد شد.

-در طول مسیر پیاده‌روی بهتر است از مصرف غذاهای چرب خودداری شود همچنین توصیه می‌شود پس از مصرف غذا افراد مقداری آبلیمو مصرف کنند تا غذای آنها راحت‌تر هضم شود.

-مصرف پیاز در هنگام خوردن غذا باعث پیشگیری از مسمومیت خواهد شد همچنین رعایت نظافت در طول مسیر پیاده‌روی باید مدنظر افراد قرار داشته باشد.

خواندن این مطلب را از دست ندهید!
پاکسازی بدن و روش های دفعی