کالری انواع برنج
کالری انواع برنج
کالری انواع برنج و پلو با توجه به مقدار مصرف در جدول زیر درج شده است شما هم اگر علاقه مند به دانستن کالری انواع برنج هستید با ما در این مقاله همراه شوید.

کالری انواع برنج

کالری انواع برنج و پلو با توجه به مقدار مصرف در جدول زیر درج شده است شما هم اگر علاقه مند به دانستن کالری انواع برنج هستید با ما در این مقاله همراه شوید.

کالری انواع برنج و پلو با توجه به مقدار مصرف در جدول زیر درج شده است شما هم اگر علاقه مند به دانستن کالری انواع برنج هستید با ما در این مقاله همراه شوید.

برنج اصلی‌ترین ماده غذایی در سبد خوراکی ما ایرانیان میباشد. برنج و نان دو عنصر اصلی در وعده‌های غذایی سفره ما محسوب می‌شود که البته دلیل اصلی اضافه وزن و چاقی هم به شمار می‌آید. در ادامه به کالری انواع برنج اشاره می‌شود.

جدول کالری انواع برنج

کالری انواع برنج با فرض بر این که هر کفگیر ۶ قاشق غذا خوری است، به صورت زیر می‌باشد.

نوع برنجیک قاشقبه ازای هر (۱۰۰گرم)
برنج سفید پخته با روغن۳۵ کالری۲۵۰ کالری
برنج کته با روغن۲۵ کالری۲۵۰ کالری
برنج سفید خام۲۱٫۶ کالری۱۳۰ کالری
برنج قهوه ای۱۸٫۳ کالری۱۱۰ کالری

کالری سایر پلوها و غذاهای برنجی

جدول زیر کالری سایر پلوها و غذاهای برنجی را نشان می‌دهد.

انواع پلویک قاشقیک کفگیر
استامبولی پلو۴۰ کالری۲۴۰ کالری
آلبالو‌ پلو۳۵ کالری۲۱۰ کالری
عدس پلو۳۰ کالری۱۸۰ کالری
باقلاپلو۴۰ کالری۲۴۰ کالری
لوبیاپلو۵۰ کالری۲۵۰ کالری
ته چین۴۰ کالری۲۴۰ کالری
ته چین با مرغ۴۰ کالری۲۴۰ کالری
سبزی پلو۴۰ کالری۲۴۰ کالری
شیرین پلو۴۰ کالری۲۴۰ کالری
کاری پلو۴۰ کالری۲۴۰ کالری
کلم پلو۴۰ کالری۲۴۰ کالری
زرشک پلو۴۰ کالری۲۴۰ کالری
نخودپلو۴۰ کالری۲۴۰ کالری
هویج پلو۴۰ کالری۲۴۰ کالری
رشته پلو۴۰ کالری۲۴۰ کالری
دمی باقلا۴۰ کالری۲۴۰ کالری
ماش پلو۴۰ کالری۲۴۰ کالری

 چقدر برنج بخوریم ؟

برنج سفید می‌تواند بخشی از سبک زندگی سالم باشد، مثل چیزی که در رژیم غذایی سنتی آسیایی می‌بینیم. با این وجود، مابقی تغذیه شما و نحوه زندگی‌تان تأثیر بزرگی روی سلامتتان دارد. اگر به یکجا نشینی عادت دارید، خوردن میزان زیادی از برنج و سایر کربوهیدرات‌های تصفیه شده، باعث می‌شود به بدنتان بیشتر از نیازش کربوهیدرات برسانید. این اتفاق می‌تواند موجب افزایش ریسک وزن گیری در ناحیه شکمتان شود، احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم را بالا ببرد و حتی مبتلا به سندرم متابولیک شوید.

خواندن این مطلب را از دست ندهید!
لاغری با دتاکس واتر

در کنار یک وعده غذایی سالم که حاوی مقدار متعادلی پروتئین و چربی است، یک ظرف کوچک برنج بخورید، سبک زندگی فعال داشته باشید و زمان نشستن‌های‌تان را محدود کنید.

اگر برنج خوردن را دوست دارید و از آن لذت می‌‌برید، سعی کنید سایر فرم‌های آن را امتحان کنید مثل برنج قهوه‌ای. همچنین خوب است در مورد نوع برنجی که می‌خورید و سالم بودن منبع آن مطمئن شوید. بعضی از انواع برنج، بیشتر از حد مجاز آرسنیک دارند.

درست مانند سایر گروه‌های غذایی، به جای این که فقط از یک نوع غله تغذیه کنید، بهتر است از انواع گوناگون و متنوع غلات سبوس‌دار مصرف نمایید تا از بیشترین فواید آن‌ها برای سلامتی بهره‌مند شوید.

  • نویسنده : علی کیان پور
  • منبع خبر : تیم طراحی بادی کلاب